Amerika (21)

Onderweg naar Page

Zaterdag 8 april

We vertrekken vandaag uit Sedona en rijden verder naar het noorden.

We zijn vroeg wakker en besluiten voordat we richting noorden trekken eerst nog door het Red Rock State park te rijden. Het ligt even buiten Sedona. Het park waar we doorheen rijden bestaat uit hoge rode rotsen en het is er volkomen stil zo vroeg in de morgen, De uitzichten zijn prachtig en na 4,5 km zijn we het park weer uit en gaan we richting Sedona om nog wat laatste boodschappen te doen voordat we verder rijden.

Flagstaff

We gaan naar de plaats Page wat aan een stuwmeer ligt in het noorden op de grens tussen Arizona en de staat Utah. Onderweg komen we langs de stad Flagstaff en besluiten voordat we verder rijden de stad te bezoeken. Flagstaff lijkt qua omgeving op een Zwitsers dorp met op de achtergrond de berg Humphrey, die nog bedekt is met sneeuw.
In de stad drinken we koffie en bekijken winkels en beschouwen het als een leuk stadje.

Om 11:00 uur rijden we verder en gaan richting Page. De weg er naar toe is lang en saai en er wonen weinig mensen. Het landschap waar we doorheen rijden is van de Navajo indianen die ergens tussen de heuvels van het gebied wonen en er koeien en paarden houden.

Onderweg stoppen we bij een benzine station met een grote parkeerplaats waar we ons eten klaarmaken. Het waait hard zoals het in een woestijn kan doen, het is een schroeiende wind en in de verte zien we regelmatig zandstormen ontstaan.

Als we in Page aankomen rijden we eerst naar Antelope Canyon, een paar mile verderop. Deze Canyon bestaat uit een upper en lower Canyon en zijn uitgeslepen door wind en water, Vorig jaar zijn we naar de lower Canyon geweest nu hebben we de upper Canyon beken. Je ziet er de mooiste kleuren en patronen een echt wereldwonder. Een gids begeleid ons en hij verteld hoe alles is ontstaan en waar we de beste foto’s kunnen maken. De indianen claimen het als hun heilige plaats en beheren het gebied. Het is een prachtige ervaring met hopelijk mooie foto’s.

De kleuren van de Antelope cayon

Als we na een uur uit de Canyon komen rijden we terug naar Page en zoeken de Camping op die we gisteren al geboekt hebben. De dag is weer vol, we gaan nu van de avond genieten en lekker slapen.