Home | 1ste dag | 2de dag | 3de dag | 4de dag | 5de dag | 6de dag | 7de dag | 8ste dag | 9de dag | 10de dag | 11de dag | 12de dag

Vlag TsjechiëZamecek Vlag

Dag 10

Maandag 16 mei 2005 tweede Pinksterdag

Vanmorgen waren we allemaal weer present om te gaan wandelen. Het was mooi weer, een beetje bewolkt maar de zon scheen in ieder geval. Tegen half tien waren we gereed om te vertrekken. We liepen hetzelfde steile pad af wat we vorige dag gelopen hadden en gingen weer richting Kamenice. We liepen nu de andere kant op langs de Kamenice richting Zamecek waar we zouden overnachten in een voormalig kasteel. We liepen langs de rivier door een kloof met tunnels en vlonders. Het was wederom een prachtig stukje natuur waar we niet genoeg van konden krijgen. We zagen verschillende vogelsoorten, planten en vissen. Opnieuw was hier een stuk waar de rivier door een nauwe kloof liep en we alleen per boot verder konden. Bij de aanlegsteiger moesten we eerst bellen en na 10 minuten verscheen er een boot. We lieten ons ongeveer 400 m stroomopwaarts varen en stapten toen weer uit om verder te lopen. We liepen nog een tijdje langs de Kamenice en gingen toen omhoog het bos in om rond de middag vlak bij het kasteel uit te komen.

Compilatie

Het was nog steeds prachtig weer en daarom dronken we koffie op het terras van het kasteel. Omdat het ’s middags onze rustmiddag was, besloten we om onze lunch op te eten op de naburige Saunstein (het roversnest). Een avontuur op zichzelf want het is een rotspartij waar je door een kloof en steile trappen naar boven moet klimmen, lekker eng maar zéér de moeite waard. Eenmaal boven heb je een prachtig uitzicht. Op de rots onze lunch opgegeten en van het uitzicht genoten. We zijn gebleven totdat er andere mensen naar boven kwamen. We wandelden door naar het dorp Vysoka Lipa, eigenlijk stond dit op het programma voor de volgende dag maar omdat het onze "rustmiddag" was deden we het er maar even bij. In een restaurant een coupe met lekker ijs gegeten en toen was het tijd om terug te gaan naar het kasteel. Onderweg nog een rotsje gepakt, de Vogelrots, waar we een tijdje in de zon hebbben gezeten genietend van het uitzicht en het mooie weer.

Onderweg naar het kasteel kwamen we langs een boom waarin een specht een nest met jongen had, we hebben er een tijdje naar staan kijken. Bij het kasteel aangekomen hebben we nog een tijdje in de tuin gezeten om te genieten van de laatste zonnestralen.

We hebben vandaag 11 km gelopen.

Informatie over de trektocht of andere tochten: www.voettochten.net