Een wandeldag in Oostenrijk (uit reisverhalen)

Dinsdag 27 december 2016

Na ons avontuur van gisteren naar de gletsjer in het Stubaital hebben we vandaag  een wandeldag.

Na het ontbijt vertrekken we met de auto naar Milders, een dorp vlakbij ons pension  om een huttenwandeling te maken wat inhoud dat we naar een hut lopen en weer terug. We vertrekken van een parkeerplaats net buiten de plaats op 1350 m.

Het pad naar de hut met de naam Brandstattalm loopt door het bos en is als er sneeuw ligt de plaatselijke Rodelbaan. Het is een redelijk steile klim maar niet moeilijk. We lopen er ongeveer anderhalf uur over en zijn dan op de plaats van bestemming. Het blijkt een leuke hut te zijn met vriendelijke mensen en lekker eten en een prachtig uitzicht. We drinken thee en eten vermicelli soep met worst.  We blijven buiten zitten want de zon schijnt lekker en het is 24 graden uit de wind. Wat wil een mens nog meer. Later gaan we nog even de hut binnen omdat het wat gaat waaien en het niet meer zo lekker buiten is. We drinken koffie, rekenen af en vertrekken weer naar beneden. Met een uur zijn we op de parkeerplaats waar de auto staat en rijden we terug naar Milders naar het pension waar we verblijven.

We hebben vandaag 5 km gelopen met een hoogteverschil van 460 m.